la jour de gloire et arrivée

Idag är den 14 juli. fjortonde juli.
Det betyder: frankrikes nationaldag och Kronprinsessan Victorias födelsedag. Grattis!
(funderade just på om man numera även borde ha prins Daniels födelsedag inskriven i almenackan, någon som vet något om den? Kommande flaggdag månne?)

Kan tänka mig kaoset i frankrike en dag som denna. folkfesten är säkert redan i fullgång. De kan ju det där med att fira fransmännen. Trevligt tycker jag. Jag skulle gärna fira vår nationaldag mer, fler nationaldagsparader åt Sverige enligt mig! En plan jag har är att åka till Norge något år och fira 17 maj där med dunder och brak. Jag menar, kan man inte fira sin egen är ju grannens rätt nice också.

Nog om nationaldagar. Idag ska jag träffa en fin vän och sola och äta picknick. Mys! Planerna för kvällen är oklara. Träning? Bad? Grönan?

Kanske, kanske inte, kanske?!

får se, min lediga dag får bli spontan :)
ha det bra vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0